Година спілкування:
« Чарівні слова
відкривають серце».
Мета:поповнити знання учнів про ввічливість,
культуру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості.
Вправляти в культурному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших
життєвих ситуаціях, доречно вживати слова етикету в ситуаціях вітання, прощання,
вибачення.
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
II. Мотивація навчальної діяльності
— Колись давно в одній країні було
зачароване місто.
На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.
На великому аркуші паперу малюнок —вулиця Сумного міста.
— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали
пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих,
лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був
дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від
цих слів усе навколо змінилося.
Учитель змінює «сумні» малюнки на
«веселі».
— Діти, у якому місті ви хотіли б жити?
— Чому потрібно бути ввічливим?
III. Повідомлення теми й очікуваних
результатів навчальної діяльності учнів
— Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці? (про ввічливість,
чарівні слова, радість)
— Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб
бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити)
IV. Опрацювання нового матеріалу
1. Ознайомлення з тематичною групою слів «Слова ввічливості»
— Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки,
засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за
хмар сонечко.
Учитель прикріплює до дошки силуетне зображення сонечка.
— У Чарівника завжди з собою багато повітряних куль з ввічливими словами,
якими він щедро ділився з людьми.
2. Вправа «Чарівні слова»
— Зараз ми з вами теж побудемо трішки магами і утворимо свій великий букет
чарівних слів. Я впевнена, що ви знаєте їх дуже багато. Це можуть буди слова
вітання вранці та ввечері, слова прощання, подяки. А допоможуть нам в цьому
різнокольорові кульки, які лежать на ваших партах. Кожен з вас напише декілька
слів ввічливості які він знає. (доброго ранку, щасливої дороги, дякую, спасибі,
пробачте, до побачення, добрий вечір, на добраніч)
— Погляньте яке диво у нас вийшло. Вам подобається?
— Давайте їх зачитаємо.
— Наша класна кімната стала веселішою. Недарма ввічливі слова називають
«чарівними». Усім, кому вони адресовані стає приємно і добре.
— Поміркуйте, чому так відбувається?
3. Зустріч з Пеппі.
Діти, до нас на виховну годину дуже хотіла потрапити Пеппі Довгапанчоха.
Давайте її запросимо, вислухаємо її проблему і спробуємо допомогти Пеппі.
Звучить мелодія, виходить Пеппі
Пеппі
Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого? Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо!
Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?
Та ж я не чіпаю нікого ніколи,
Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,
А з цього виходить одне тільки лихо!
Оце я сказала — така в мене звичка —
Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.
Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,
Та ще й черевики на човники схожі.
Що в Тані волосся нечесане досі,
Що очі в Мар'янки маленькі та косі,
Що в зошиті Лесі самі тільки плями:
Напевне, бруднючими пише руками.
Я ж правду кажу їм... І що тут такого? Та ж я не чіпаю ніколи нікого.
Сиджу собі тихо і в школі, і вдома, І чом вони сердяться всі, невідомо!
— Чому сердяться дівчатка на Пеппі?(Пеппі образила всіх, ранила словом. їм
боляче)
— А яке може бути слово?(Ніжне, лагідне, тепле. Холодне, зле)
— Може бути мудре.
Пригадаємо прислів'я про слово.
4. Робота з прислів'я про слово
· Лагідне слово і залізні двері відчиняє.
· Слово — ключ, яким відкривають серця.
· Добре слово дім будує, а зле руйнує.
· Тепле слово і в мороз зігріє.
· Слово не горобець: вилетить — не спіймаєш.
· Гостре словечко коле сердечко.
· Добре слово потрібне людині, як хліб і мед, як жива вода.
- Що ми порадимо Пеппі?
1)Будь лагідною, ввічливою!Не ображай однокласників!
Нехай же думки твої завжди будуть гарними і ясними, а слова добри¬ми і
розумними.
2)Попроси у дівчаток пробачення.
3)Помирися з дівчатками.
5. Фізкультхвилинка.
6. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулисьУмови гри. Якщо ввічлива
людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні —
тупочите ногами
1.Прибери мерщій в кімнаті,
Й чистим, вмитим за сніданком
Привітайся до матусі:
— Рідна, з добрим ранком!
2.Потім радісним, привітним
Поспішай до трав, до квітів.
А щоб день пройшов не марно —
З усіма поводься гарно.
3.У дівчаток гарні кіски,
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали,
Ми їх тягнем до землі?
4.Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким.
І нізащо слів «Будь ласка!»
І «Пробачте!» не кажи!
5.Не вмивайтеся ніколи
І не мийте навіть рук.
Непотрібне це заняття,
Не варте стільки мук.
6.Друг в біді не лишить,
Щирим словом втішить, —
Отакий він незрадливий,
Справжній друг!
7.Галасуй, пищи, гукай,
Коли хтось відпочиває.
8.Роби комусь зле,
Якщо цього ніхто не бачить.
9.Усміхнися сонечку:
«Здрастуй, золоте».
Усміхнися квіточці —
Хай вона цвіте!
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра».
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
7. Слово вчителя
Чемність тоді справжня, коли щира, природня. А це означає, що вона — завжди
поряд із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра —
вона спокійна, а також весела.
«Слово лікує, слово і ранить»
- Діти, ви повинні пам’ятати завжди, що від
доброго слова у людей стає тепліше на серці, а від злого – і дружба може
зруйнуватися. Недарма в народі кажуть «Слово лікує, слово і ранить.»
А щоб ви не наробили помилок, я вам зачитаю
основні правила, які ви повинні запам’ятати на все життя:
1. Не поспішай першим
сісти за стіл.
2. Не забувай першим
вітатися зі старшими.
3. Не розмовляй під час
їжі.
4. Не перебивай людину,
що розмовляє.
5. Не забувай правила
Спочатку думай, потім говори
6. Не кричи і не
підвищуй голосу, коли розмовляєш.
7. Не передражнюй
товаришів.
8. Не тримай руки в
кишенях під час розмови.
9. Не забувай
вибачитися, якщо ти когось ненавмисне штовхнув.
10. Не втручайся в чужу
розмову, не попросивши вибачення
V. Підсумок
— Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, навчилися
нами користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе.
— А зараз ми візьмемо кожен свою кульку і подаруємо нашим гостям, щоб ці ввічливі слова розлетілися по всіх школі в усі класи. Нехай усі діти знають як багато ми знаєм добрих слів. Хай усім від цього
стане приємніше і в кожного з’явиться посмішка.
Діти беруть свої кульки і стають перед
дошкою
Сію кожній людині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.
VІ. Підсумок І половини дня.
Староста групи звітує за отримані оцінки та поведінку під час уроків.
Уточнення завдання на самопідготовку.
VІІ. Виконання
домашнього завдання.
Читання: « Рукавичка»
VІІІ. Підсумок самопідготовки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий